Cum tii doua saptamani un copil de 5 ani in casa primavara? Si mai ales...ce faci in timpul asta? 10 idei de activitati care sa-i tina mintea ocupata





Se intampla intr-o joi. Tocmai ma trezisem cu chiu, cu vai, sa o duc pe Renata la gradinita. Mi-am facut cu ochii mai mult inchisi cafeaua, apoi am urcat alene treptele spre camera ei. A urmat alintatura de dimineata, cea mai frumoasa parte a zilei (mangaieri, pupici, cantecele vesele de trezire). Cand sa plecam spre gradi, am vazut ceva ce m-a ingrozit: o bubita ciudata pe obrazul Renatei. La o cercetare mai amanuntita, am mai gasit alte doua puncte similare - unul pe frunte si un altul pe gat. Cu o strangere puternica de inima, am facut o poza, i-am trimis medicului pediatru, iar la descriere am pus intrebarea 'varicela?'. Si am asteptat. Stiam ca erau deja cazuri confirmate la gradinita, deci sansele sa aiba erau destul de mari... Raspunsul m-a lovit ca un fulger. 'DA, varicela'. Iar continuarea a fost si mai si - '2 saptamani, izolata la domiciliu, fara alimente grele, fara CIOCOLATA (ceea ce a fost cel mai greu), iar in caz de febra, antitermice, plus antihistaminice. Zis si facut. Bucuria Renatei a fost imensa cand a aflat ca nu trebuie sa mearga la gradinita atata timp, ba si mai mare cand a aflat ca o sa stam impreuna (nici nu-mi amintesc de cand n-am mai petrecut atat de mult timp una cu cealalta). Iar zilele au inceput sa curga. In afara de starea de disconfort creata de bubite, de mancarime si de febra care ne-a cam dat batai de cap cateva zile bune, am avut foooarte mult timp pentru activitati. Si cine nu stie cata energie poate sa aiba un copil de 5 ani?! Muuuulta....Toata energia din lume. Asa ca a trebuit sa inventam fel de fel de lucruri care sa o tina ocupata, dar sa-i si stimuleze creativitatea, gandirea, sa o faca sa afle lucruri noi. Cum nu sunt adepta statului in fata unui monitor la nesfarsit, fie ca vorbim despre televizor, tableta sau telefon, alternativele au trebuit sa-si faca loc in mintea mea, una cate una. Iata 10 lucruri pe care le-am facut noi in aceste doua saptamani:

1. Cititul. Am citit mult. Nu ea, eu, dar prin vocea mea, Renata si-a imaginat lumi de basm, a calatorit peste mari si tari si a descoperit una dintre cele mai frumoase povesti din toate timpurile, zic eu - pe cea a lui Harry Potter. Am terminat 3 volume in aceste doua saptamani si poate ca as fi citit mai mult daca era dupa ea, dar gatul meu a spus stop la un moment dat.



2. Matematica is fun! Cum a inceput deja sa efectueze cele mai elementare operatiuni de adunare si scadere, dar inca mai avea dificultati in a le stapani, asa ca am scris, pe o tablita, diverse adunari si scaderi, pe care ne-am distrat apoi sa le facem, iar cand am intampinat vreo problema, ne-am imaginat pisicute sau dragoni pe care i-am adunat si i-am scazut pana cand am reusit sa le dovedim pe toate.

3. Bingo! Da, da, exact, jocul copilariei mele, sau, ma rog, al adultilor din timpul copilariei mele, este super fun pentru copiii de 5 ani. Sau cel putin pentru a mea. Cu ajutorul jocului de bingo a reusit sa invete si numerele mai mari de 20, sa le citeasca, atunci cand le intalneste pe bilutele extrase, dar si sa le depisteze printre zeci de alte numere. Este un exercitiu minunat pentru invatarea numerelor, dar si distractiv in acelasi timp, pentru ca poate castiga diverse premii. Dureaza cam o ora si jumtate, asa ca, daca va incumetati, sa stiti la ce va inhamati.



4. Tricourile personalizate. Stii ce faci cand copilul se plictiseste de cartile de colorat, de fisele cu fel de fel de personaje si de desenat in orice forma? Ii pui mintea la contributie, Asa am ajuns sa facem tricouri personalizate. Se ia una bucata tricou alb, un set de carioci (noi avem niste creioane cerate care functioneaza de minune) si se lasa copilul in voia lui.... Eu, una, am ramas surprinsa de talentul ei, dar mai ales de seriozitatea cu care a tratat totul.



5. Gatitul. Oricariu copil ii place sa patrunda in 'sanctuarul' numit bucatarie. Camera aceea le inspira o oarecare...magie. Intrii acolo, inchizi usa si reapari cu tot felul de bunatati. Asa ca ei abia asteapta sa ia parte la preparatul mancarii, oricare ar fi el. Si daca mai fac si ceva... 'periculos' sa-i spunem, adica sa tai cu cutitul, sau sa sparga un ou, distractia este garantata. Renata adora sa ma ajute in bucatarie si o implic ori de cate ori am ocazia.

6. Amintirile si intoarcerea la radacini. Cu totii avem, pe undeva prin casa, o cutie mare cu poze din copilarie, sau din copilaria parintilor. Nu poti citi o mai mare uimire pe fata copilului tau decat aceea cand ii arati familia lui...pe acele bucatele de hartie. Ii va fi destul de greu sa inteleaga de ce nu sunt pe telefon sau pe laptop, ca majoritatea pozelor in care apare si el, dar va fi cu siguranta fascinat. Renata a petrecut cateva ore cu pozele in mana, incercand sa afle cine e fiecare personaj.

7. Creatie. Copiii au o imaginatie extrem de bogata. Iar Renatei ii place la nebunie sa creeze...orice. Din acest motiv, i-am cumparat mai multe seturi de bilute, margelute, diamantele si atisoare, cu care sa faca fel de fel de bijuterii.  Si a facut! Pentru toata familia!



8. Foarfeca - instrument magic. Simpla foarfeca se poate transforma intr-un instrument uimitor daca este utilizat cu putina imaginatia. Internetul geme de videoclipuri prin care, dntr-o foaie de hartie poti realiza adevarate 'masterpiece-uri'. Noi, de pilda, am creat o morisca de vant, o florica si un bradut, toate atent colorate de Renata.

9. Cursa cu obstacole. Aici e nevoie doar de imaginatia celui mic. Probele si traseul vor fi stabilite intru totul de el, care se va bucura de a avea o asemenea responsabilitate. Renatei ii plac foarte mult aceste curse, se implica profund in problema, pune la punct fiecare detaliu si are idei dintre cele mai interesante.

10. Animalul de companie. Stiu ca nu toata lumea va fi de acord cu aceasta ultima ...activitate, insa eu cred ca rolul catelului nostru in viata Renatei este foarte important. Interactioneaza frumos, se joaca de parca ar fi cei mai buni prieteni (si chiar sunt foarte buni prieteni), iar energia pe care o transmit este super pozitiva. Au fost momente in aceste doua saptamani in care Arlo a fost singurul care a reusit sa o inveseleasca pe Renata, asa ca asta cred ca spune tot.

Stiu ca sunt multe alte lucruri pe care le mai puteam face, insa acestea sunt doar cateva dintre activitatile care ne-au tinut ocupate in aceasta perioada. Asteptam acum vremea buna si sfarsitul saptamanii, sa putem incerca si activitatile 'outdoor'.

Comentarii

Postări populare