Sanatate în...sticluţă! Sau...cum am scăpat de răceli!



 Nu ştiu cum sunteţi voi, dar eu, în calitate de mămică de fetiţă de nici 4 ani, am fost pur şi simplu exasperată de ultimii doi ani din cauza...răcelilor! Ajunsesem să am şi coşmaruri cu asta, într-asemenea hal eram de obsedată.

Totul a început când am dus-o la grădiniţă. Ştiam de la cunoştinţe că primul an de colectivitate avea să fie catastrofal, adică o zi sau două la grădi - o săptămână acasă. Tocmai ca să evit asta, am dus-o la o grădiniţă privată- mai puţini copii în grupă - mai puţini microbi. Dar chiar şi aşa nu am scăpat. Ţin minte că în momentul în care a venit iarna, aproape că a stat acasă în permanenţă. Dădea din răceală în enterocolită, sau în mai ştiu eu ce. Iar din tuşit cred că nu s-a oprit deeloc!!! Nici vara nu a fost mai bine, am tot făcut viroze - respiratorii, intestinale, you name it! Însă, slava Domnului, nimic grav. Cel mai rău a fost toamna asta, când am ajuns la spital cu...pneumonie interstiţială! Am simţit că-mi pică cerul în cap. Mi-am făcut un milion de gânduri, despre sechelele cu care poate să rămână ulterior, am citit fel de fel de inepţii şi, practic, o săptămână, până când i-a trecut, am stat ca pe ghimpi. Iarna am "dus-o" ceva mai bine, în sensul că nu a fost nevoie să stăm prea mult pe acasă, însă chiar şi aşa, aerosolii şi medicamentele nu ne-au prea lipsit.


Am încercat fel de fel de "licori" de imunizare. Şi când spun asta, mă refer tot felul de siropuri de la farmacie. Pe unde găseam o mămică, o întrebam ce îi dădea copilului ei ca să nu mai răcească. Şi le testam pe toate, evident, după ce ceream acordul pediatrei noastre. Din păcate, nimic nu a funcţionat. Iar eu am fost multă vreme cu nervii la pământ. Cum o auzeam că strănută sau că tuşeşte, cum începea să îi curgă puţin nasul, intram într-o panică totală şi mă enervam cumplit, gândindu-mă la ce avea să mă aştepte.


Până într-o zi. Se întâmpla acum 2 luni. Am primit de la soacra mea o sticlă de...tinctură de propolis. Pentru că nu ştiam exact ce şi cum, dacă şi cât să îi dau, am început să consult internetul. Am găsit milioane de beneficii, nicio contraindicaţie, am primit acceptul medicului şi am început să îi dau. Nu e prea bun la gust, aşa că Renata îmi cere mereu să bea apă după, dar o linguriţă pe zi a făcut miracole. De atunci, Renata a mea, care tuşea mereu şi se îmbolnăvea tot la fel, a mai avut un singur episod în care i-a curs nasul. Şi atât! Aproape că nu mi-a venit să cred! Este evident că şi sezonul virozelor a mai trecut, însă vorbim de...DOUĂ!!!! luni! Două luni pline, în care nu a mai lipsit de la grădi, în care nu a mai fost nevoie să o ţin în casă, în care nu am mai băgat medicamente în ea!

Am zis că este o experienţă pe care merită să vi-o împărtăşesc şi vouă, mai ales că şi eu le-am încercat pe toate până să găsesc ceva care să funcţioneze.

Iar dacă vă interesează, aflaţi că propolisul (tinctura) există şi fără alcool, în varianta pentru copii şi este bun pentru 


1. raceală, gripă şi boli respiratorii

Propolisul este foarte eficient în preajma unei răceli, a unei gripe, sau când deja te-ai imbolnavit. Are proprietăţi bactericide şi bacteriostatice - distruge virusurile şi bacteriile. Şi virozele respiratorii pot fi combătute cu propolis, graţie acţiunii sale antivirale.

2. întăreşte sistemul imunitar
-la fiecare sfarsit si inceput de sezon, imunitatea organismului este usor slăbită, ceea ce înseamnă că suntem vulnerabili în faţa microbilor şi virusurilor. Propolisul întăreşte imunitatea graţie vitaminelor şi antioxidantilor.

3. previne cancerul
Propolisul are proprietăţi antitumorale fantastice şi, gratie acţiunii antioxidante, protejează celulele organismului de nocivitatea radicalilor liberi. Propolisul normalizează diviziunea celulară şi metabolismul celular şi inhibă înmulţirea eventulelor celule bolnave.

4. previne şi tratează bolile digestive şi pe cele ale tractului urinar

Pentru a preveni sau a trata enterita sau colita cronică, putem folosi tinctura de propolis. Aceasta acţionează mai bine ca adjuvant al unor medicamente special concepute pentru vindecarea bolilor. De asemenea, propolisul este eficient şi pentru menţinerea sănătăţii rinichilor şi a aparatului urinar.

5. previne bolile cardiovasculare

Consumat cu moderaţie, dar în mod constant, propolisul poate preveni bolile cardiovasculare, deoarece reduce colesterolul rău, care este asociat cu hipertensiunea arteriala crescută şi cu ateroscleroza.

6. tratează rănile şi arsurile

Prin folosirea externă, propolisul îşi arată măiestria în tratatea rănilor şi a arsurilor pielii. Odată aplicat produsul din propolis, acesta grăbeşte vindecarea testutului afectat. În acelaşi timp, propolisul este foarte bun atunci cand avem cicatrice inestetice de care vrem să scăpăm.

Dincolo de aceste acţiuni uimitoare ale propolisului, mai sunt şi altele, printre care: vindecarea abceselor şi a acneei, tratarea şi reducerea complicaţiilor hepatitei B şi creşterea elasticităţii capilarelor. (sursa - ele.ro)

Comentarii

Postări populare