Reţeta zilei: cremă de zahăr ars gata într-o oră!



Dintotdeauna am adorat crema de zahăr ars, însă mereu mi-a fost  frică să o
 fac acasă, pentru că aveam impresia că e o reţetă extrem de dificilă. Săptămâna asta mi-am luat, însă, inima în dinţi şi am zis, totuşi, să încerc! Pentru că nu doar că a fost super simplu, dar şi extra - gustos, m-am gândit să împărtăşesc cu toată lumea ceea ce va fi un desert excelent!







 
Aşadar, o să aveţi nevoie de :
- 8 ouă (dacă aveţi norocul să găsiţi prin frigider ouă de ţară, folosiţi-le cu încredere, vor da o culoare fantastică produsului final)
- un litru de lapte
- 150 de gr. de zahăr
- o liguriţă de esenţă de vanilie
- 200 de gr de zahăr pentru caramel



















 


Primul lucru ce trebuie făcut este să topiţi zahărul (cele 200 de grame) într-o oală, pe aragaz, până devine lichid. Nu îl ţineţi prea mult pe foc, pentru că se amărăşte. Apoi îl turnaţi în vasul pe care îl veţi folosi pentru cremă, tapetând şi pereţii acestuia. Atenţie! Operaţiunea trebuie să se desfăşoare cu rapiditate, pentru că zahărul topit se va îngoşa imediat la contactul cu vasul.





Într-un caston, separat, se pun cele 8 ouă, laptele, zahărul şi vanilia şi se bat bine cu mixerul, până când se obţine un lichid omogen. Se toarnă apoi în vasul tapetat cu zahăr. Acesta din urmă se pune într-un alt vas, umplut cu apă - pentru că preparatul se coace la bain marie. Totul, se introduce la cuptorul preîncălzit la 160 de grade, unde se ţine aproximativ o oră!



Asta e tot! Nu-i rămâne decât să vă urez....Poftă bună!


Comentarii

Postări populare