Reţeta zilei - bouyourdi cu brânză autohtonă

Weekend-ul acesta, vremea nu a fost prea prietenoasă, aşa că am bucătărit! Aveam ceva brânză afumată adusă de cineva, proaspătă şi bună şi m-am gândit să încerc un experiment! Mâncasem bouyourdi în Grecia, preparat tradiţional al locurilor, extrem de savuros şi în acelaşi timp perfect pentru zilele călduroase. Varianta aceea conţine, evident, brânză feta, dar ceea ce am făcut eu e cel puţin la fel de bun! În plus, este extrem de uşor de făcut şi e gata în numai o oră.



Aşadar, iată ingredientele: 
- o bucată sănătoasă de brânză afumată (cred că am pus în jur de 500 de grame)
- roşii (eu am folosit cherry, însă puteţi la fel de bine să puneţi roşii normale)
- o legătură de ceapă verde
- o legătură de usturoi verde
- oregano
- ulei de măsline
- sare
- piper



Am început prin a pune pe fundul unui vas de lut (mie mi se pare că mâncarea iese mai gustoasă în oalele de lut) puţin ulei de măsline. Apoi am tăita felii subţiri de brânză şi le-am aşezat cât să acopere tot fundul, după care am presărat oregano (eu am pus destul de mult, pentru că imi place foarte mult). Deasupra, am aşezat feliuţe de roşii (pe care le-am pus puţin în apă fierbinte, ca să le pot decoji mai uşor). Peste roşii, am adăugat ceapă şi usturoi verde, tocate mărunt. Deasupra, am pus din nou un strat de brânză, ulei de măsline şi am continuat ca şi mai sus. Este important ca ultimul strat, cel de deasupra, să fie tot de brânză. Aceasta se va topi şi se va rumeni puţin, astfel că mâncarea va căpăta un aspect extrem de plăcut.


Vasul a mers apoi în cuptor, încălzit în prealabil la 200 de grade şi a stat acolo în jur de o oră.



Iată ce-a ieşit! Poftă bună!

Comentarii

Postări populare