Un cosmar numit... BELGRAD!



 Imi place sa calatoresc si o fac destul de des. Iar mersul cu avionul mi se pare una dintre cele usoare modalitati de a ajunge dintr-o parte intr-alta, fara batai de cap. Sau cel putin mi se parea... pana la experienta asta.

Pentru ca m-a hotarat relativ tarziu sa plec in vacanta la Paris, cele mai multe dintre biletele de avion catre capitala Frantei - in perioada Euro 2016 - erau fie epuizate, fie costau enorm! Si cand spun asta, ma refer la cateva mii de euro pentru un bilet, in contextul in care, in mod obisnuit, un drum pana la Paris nu costa mai mult de 250 de euro nici in timpul sarbatorilor de iarna! Asa ca am cautat alternative. Aveam de ales intre a ateriza pe aeroportul din Beauvais (aflat la o distanta considerabila de Paris si care ne-ar fi obligat la inca vreo 2 -3 ore pierdute prin trenuri sau alte mijloace de legatura), fie sa facem escala. Am ales, evident, varianta a doua, cu escala cea mai mica. Iar compania?! AIR SERBIA. Nu era low cost si nici probleme semnificative nu auzisem sa fi avut. Cu toate ca ma cam speria locul escalei - BELGRAD. Nefiind tara membra UE, stiind relativ recentele "conflicte" care au avut loc acolo... am cam avut o oarecare strangere de inima. Dar m-am interesat, nu era nevoie de viza, totul parea ok si mi-am zis... intr-o ora, cat avem escala, ce se poate intampla? Big mistake...aveam sa aflu pe propria-mi piele, ceva mai tarziu.


Si iata ca ziua cea mare a venit - cea a plecarii. Drumul spre Paris a fost, cu mici exceptii, unul relativ ok. Am avut o intarziere de o ora si ceva, dar am ajuns cu bine la destinatie, cu tot cu escala cu pricina din Belgrad.

Singura chestie demna de mentionat - aeroportul Tesla este, de fapt, o mica aerograra. N-ai cum sa te pierzi, il parcurgi pe tot, cap-coada in mai putin de 5 minute. Si inca ceva! Nu au niciun spatiu pentru fumatori, iar cei aflati in tranzit si vor sa fumeze nu o pot face decat daca ies efectiv afara. Iar la o escala mica, este imposibil.


Trecand peste acest "mic" incident, am ajuns in Franta - iar despre vacanta mea deja am scris :)

Am plecat odihnita, relaxata si nici prin gand nu-mi trecea ceea ce urma sa se intample. Zborul de la Paris spre Begrad a plecat cu o usoara intarziere. Am stat cam 20 de minute in fata portii de imbarcare in urma unui incident in care a fost chemata Politia franceza. Ce au facut acolo, nu stiu exact, cert e ca era un pasager recalcitrant. Asa ca am decolat cu ceva emotii, stiind ca avem destul de putin timp la Belgrad sa prindem conexiunea. Emotiile noastre au crescut in momentul in care am ajuns deasupra capitalei sarbe iar pilotul ne-a anuntat ca nu poate ateriza din cauza conditiilor meteo. Era o furtuna destul de puternica si nu se incumeta sa puna aeronava la sol. Dupa alte 20 de minute de survolare, s-a decis sa coboare. Ne-am luat bagajele si copilul si am "zburat", efectiv, catre poarta de conexiune, gandindu-ne ca nu cumva sa plece fara noi.



Cand am ajuns, insa, la gate...surpriza! Zborul spre Bucuresti avea intarziere. Nu se stia cat si nimeni nu ne anunta. Au urmat cateva ore de corvoada... A! Si am uitat sa mentionez un lucru...Atunci cand am aterizat in Belgrad era ora locala 0.00 - adica ora 1.00 noaptea la noi. Ne-am asezat pe scaunele din minunata aerogara si am inceput sa asteptam. Si sa asteptam.... Intre timp, Renata, fiica mea, a adormit in carucior (noroc ca ne-am gandit sa il luam cu noi...) iar noi am inceput sa fim tot mai nervosi. Cum spuneam, nu se putea fuma, de anuntat nu anunta nimeni nimic, iar de cate ori mergeam la ghiseul de informatii, ne spuneau ca nu au niciun raspuns.

Dupa vreo 2 ore de asteptare, ceilalti pasageri au inceput sa se revolte si ei si sa faca presiuni. Insa in zadar. Angajatii Air Serbia erau de neclintit si nu ne dadeau niciun raspuns concret.Dupa alte 2 ore de stat pe scaunele acelea incomode a venit si raspunsul... Zborul fusese anulat.

 Iar o voce ne spunea sa ne indreptam spre ghiseul de informatii. Scosi din sarite pana peste poate, dar si epuizati si scarbiti de ceea ce se intampla, am aflat cu stupoare ca vom fi dusi la un hotel din oras, unde ar trebui sa asteptam, din nou, pana vom fi anuntati ce cursa urma sa luam spre Bucuresti si cand.

Nu ni s-au dat detalii suplimentare despre motivul anularii zborului - singura cursa care a fost oprita in noaptea respectiva - dar, atunci cand i-am intrebat de ce au dat avionul nostru unei alte destinatii, nu au negat.

Am ajuns, asadar, in jurul orei 6 dimineata la hotel, dupa o trambalare crunta cu autocarul, iar aceasta a fost privelistea care ne-a intampinat....




Am aflat la ora 12, la pranz, ca urma sa plecam tot cu zborul de 00.30 - numai ca aveam cam 24 de ore intarziere. Si nici pana in ziua de azi nu am primit scuze, explicatii sau compensatii, cu toate ca am facut plangeri peste tot catre aceasta "minunata" companie.

Asa ca, sfatul meu, daca vreti sa aveti o calatorie cat de cat linistita...evitati AIR SERBIA!!!!!Desi se lauda ei ca sunt companie mare si serioasa, se comporta mai ceva ca cele mai slabe companii low-cost.



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare